Plan du cours
Anatomy of conflicts
- definitions
- outcome of conflicts
- negotiation theories and concepts
- argumentation theory,
- decision analysis,
- behavioral analysis,
- face negotiation theory,
- game theory,
- consensus building,
- strategic barging,
- discernment
Personality types
- persuasion
- positive
- patience
- inter-personal relationship
- assertiveness
- self-confidence
- communicative
- emotional intelligence
- body language
Leadership styles
- strategic
- transformative
- visionary
- democratic
- affirmative
Conflict resolution process
- opening the negotiation
- handling opposition/questions
- exchanging information
- effective communication
- maintain good relationship
- bargain and trade wants
- close in a timely and settling manner
- create win-win situations
Key conflict resolution skills
- effective speaking
- listening
- attitude
- respect
- care
- assertiveness
- self-confidence
- patience
- persistent
- creativity
- critical thinking
- problem solving
- empathy
- fairness
- openness
- commitment
Pré requis
There are no specific requirements needed to attend this course.
Nos Clients témoignent (5)
Ouverture, sens de l'humour, approche et connaissances de l'animateur
Justyna - e-file
Formation - Mindfulness Workshop
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C'était une expérience utile à la fois du point de vue professionnel et du point de vue personal. Le formateur était très compétent et nous a donné des informations importantes à utiliser sur le lieu de travail, mais aussi dans la vie privée. J'ai pu réfléchir à mes propres traits de caractère et à ceux des personnes qui m'entourent et, grâce à eux, m'améliorer. Les exercices de gestion du stress étaient simples et utiles à appliquer.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Formation - Stress Management and Prevention
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Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Formation - Leadership 101
J'aimerais remercier le formateur Abhi pour cette formation fructueuse. J'apprécie qu'il ait essayé de connaître tous les participants afin de mieux adapter la formation à nos besoins. J'ai apprécié l'équilibre entre la théorie et les activités qui nous ont permis de rester engagés. Le contenu était direct et concis.
Rainey Clarecia - Talentvis
Formation - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
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discuter de sujets avec des exemples concrets concernant notre entreprise
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Formation - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
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